't Hoeks Diskuforum - Hoek van Holland sur Mer - Trefpunt voor wie zich hier thuis voelt!

Klik op de foto voor Dirk's Home Page
Het is nu 10 sep 2010 07:03

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een Grensgeval
BerichtGeplaatst: 11 sep 2009 14:53 
Opper Zeurpiet
Opper Zeurpiet

Een Grensgeval

De grens van België-Nederland is niet meer, tenminste niet voor ons gewone vakantiegangers, wel voor vrachtwagens. Wij hebben dan ook nog nooit een paspoortcontrole meegemaakt. Dat wilden wij toch ook wel eens. Dus toen we dit jaar terug kwamen van vakantie zijn we er gewoon mee naar de douanebeambte gegaan: "Goedenavond heren!"

De 'heren' keken bevreemd op en één van hen vroeg wat de bedoeling was. Wij zeiden dat we onze paspoorten kwamen laten zien. De man vroeg ons of wij wat aan te geven hadden. Dat hadden we niet. "Maar", zei Dirk, "Ik wil toch graag dat u even in onze passen kijkt!" De brave man legde uit dat zoiets niet meer hoefde, al jaren niet meer, dus wij maar beter weg konden gaan. "Nee," zei Dirk, "Ik sta er op en ik wil ook een stempel!"

De man begon een beetje ongeduldig te worden en weigerde, waarop Dirk toch ook een beetje nijdig werd en zei: "Doe nou niet zo lullig en geef ons dat stempeltje!" "Nee!", zei de beambte, "Ik heb wel wat anders te doen, doe niet zo kinderachtig en rot in godsnaam op!"

"Wel wat anders te doen! Wel wat anders te doen!", schreeuwde Dirk nu, "Man, je zat uit je neus te vreten, ik betaal iedere keer vermogens voor zo'n paspoort en geen hond of Belg die er in wil kijken, nooit, waarom neem ik zo'n vod eigenlijk, lul!"

Dirk was nu echt kwaad geworden en sloeg met een alles vermorzelende karateklap, driftig op de balie. De douanebeambte schrok hier toch wel een beetje van en suste: "Nou, nou meneer, kalm toch, zo erg is het nu toch ook weer niet? Gaat u hier maar even rustig zitten, dan haal ik voor u een kop koffie met daarin een flinke scheut rum en terwijl u dat drinkt, krijgt u uw stempeltje."

Dirk Tempelaar Hoek van Holland sur Mer

Dit zijn mijn andere sites!

pijl Light a Candle
pijl Dirk's Home Page
pijl Wysiwyg Weblog NL
pijl Hyves van Mister DT
pijl Dirruks Super ChatRooM

Lachend kan men duizend dingen doen die met tranen onmogelijk zijn.

Profiel Stuur privébericht E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT