't Hoeks Diskuforum - Hoek van Holland sur Mer - Trefpunt voor wie zich hier thuis voelt!

Klik op de foto voor Dirk's Home Page
Het is nu 10 sep 2010 07:01

Alle tijden zijn GMT

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Uit de pen van… (17)
BerichtGeplaatst: 05 jan 2010 09:51 
Opper Zeurpiet
Opper Zeurpiet

Uit de pen van… (17)

Het was dit keer een tumultueuze decembermaand. Sinterklaas, de goedheiligman, meerde aan en verdween zoals hij ook gekomen was en zeker niet met stille trom, maar wel potje los.

Tussen de bedrijven door ging het politiek gezien ook niet geheel van een leien dakje en kwam ik voor één van mijn moeilijkste keuzes uit mijn politieke carrière te staan. Met een tegenstem zou ik slechts voor uitstel van executie hebben kunnen zorgen of kiezen voor broedermoord.
Had ik wel een keuze? Nee, dacht het niet en daarom volgde ik gewoon mijn gevoel en geweten en koos voor geen van beiden. Voor welke optie ik ook zou kiezen, de haan zou te allen tijde overgehaald worden, vandaar dat ik besloot de raadzaal te verlaten en mij hiervan te distantiëren. Wat men er ook van vindt, ik heb er in ieder geval geen spijt van.

De goede Sint was met zijn stomer amper het zeegat uit of de kerstman, inclusief arrenslede en rendieren, meldde zich bij het loket der deelgemeente voor een visum en ook dit keer was dat geen enkel probleem.
Menigmaal schalde het HOHOHO over de daken, maar een 100% witte kerst bleef helaas uit.
In plaats daarvan werd het slechts een glibberige glijpartij en een heuse baggerbende, en ondanks een vette creditcrisis gingen vooraf de meest luxe kerstcadeaus, oliebollen en appelflappen weer als zoete broodjes over de toonbank alsof er geen vuiltje aan de lucht was.

De meesten onderons hoopten op een witte kerst, maar als het dan eindelijk zover is en men loopt te glibberen en te glijden is het gekanker niet van de lucht en worden er weer zwarte pieten uitgedeeld, terwijl die al op de stranden van de Costa del Sol liggen te bruineren voor 5 december 2010.

Hoogste tijd dus om onze goede voornemens zoals het lijnen, het stoppen met kankeren op alles en iedereen en het roken en drinken dit keer wel waar te maken, maar voor sommigen onderons, ik ben er één van, werd dit meteen al de eerste mislukking in het nieuwe jaar.
De vele nieuwjaarsrecepties dienen zich aan en wil je nog iets van je belastingcenten terugzien is het verstandig ze allemaal te bezoeken, dus stel je je goede voornemens gewoon nog even uit of bij tot een nader te bepalen tijdstip!

Na wat noeste arbeid aan het verkiezingsprogramma van de PvdA Hoek van Holland, het wegwerken van de allerlaatste oliebollen en het geven van een reactie op een reactie over het niet strooien van zout op stoepen, etc. in het forum van de PvdA, kon ik me dan eindelijk soigneren voor een bezoekje aan de nieuwjaarsreceptie van de deelgemeente…

Ja burgers en buitenlui, in het Hoekse organiseerde men ook een nieuwjaarsreceptie en wel op de 4 januari vanaf 20:00 uur in De Hoekstee en waar was u?
Ook dit keer was het een drukte en gekrakeel van jewelste, al had ik niet de indruk dat mijn oproepje in de Hoekse Krant tot veel meer animo bij burgers had geleid.
Het was weer erg gezellig en men kon bekenden en onbekenden de hand schudden die vaak vergezeld gingen met welgemeende wensen en/of smakkende kusjes.
Ik ontmoette er een gemêleerd gezelschap zoals een kleine groep ambtenaren, collega's politici, zakenlui, directieleden, kunstenaars, kunstkenners, hennepkwekers, pedopantoffels, de schrijvende- en filmende pers, redacteuren, persfotograven, het zo langzamerhand bekende handjevol aan burgers, een enkele columnist en uiteraard "last but not least" een voltallig DB (Dagelijks Bestuur), deelraadsleden en politieke nieuwkomers en laatbloeiers.

Zoals gebruikelijk werd er door de gastvrouwen c.q. gastheren goed voor de "inwendige mens" gezorgd. Glaasje champagne, hapje kaas, stukje worst en toastjes met zalm, paling etc. Het gaat uiteindelijk van de grote hoop al zou je dat in Hoek van Holland niet gauw zeggen! Men kon voor, tijdens en na het uitspreken van de beste wensen, genieten van een vers gezette kop koffie, thee, nootjes, een heerlijk glas rode of witte wijn, bier en van een naar chloor smakend gemeente pilsje, maar bovenal van slaapverwekkende toespraken waar geen eind aan leek te komen… zucht! Dit alles begeleid door romantische muzikale achtergrondklanken van één of ander mij onbekend muziekgezelschapje.
Ondanks dat de toegang gratis was en evenzo een aantal consumpties, waren er minder belastingbetalers die middels een flinke slokop of ferme hap een gedeelte van hun belastinggeld terug probeerden te halen, wat mij hogelijk verbaasde omdat men over dit soort zaken in ons dorp eeuwig wat te kankeren heeft!

De drank vloeide die avond rijkelijk, maar de kaviaar bleef onaangeroerd omdat 't er niet was. Kaviaar is niet bestemd voor deelraadsleden want die, zo wordt door menigeen verondersteld, verdienen al meer dan genoeg. Om de pijn nog erger te maken zeg ik dan dat die veronderstelling klopt.
Wees eerlijk, wie verdient er nu € 164,89 per maand voor minimaal vijftien tot twintig uur noeste arbeid in je vrije tijd. Een aardige bijkomstigheid is wel, dat je voor die fooi nog uitgekafferd kan worden en de belastingdienst ook nog eens bij je aan de deur klopt!
Je moet bijna gek zijn om er aan te beginnen en blijkbaar ben ik dat! De Straatkrant verkoopster die bij de supermarkt met een lijzig "hallo" haar geld verdient, is m.i. stukken slimmer dan ik en financieel vaak beter af.

Ik wens u verder een voorspoedig en gezond politiek 2010 en weet u niet op wie u dit keer moet stemmen… voor € 164,89 p.m. sta ik weer geheel tot uw dienst…

Dirk Tempelaar, Hoek van Holland sur Mer

Dit zijn mijn andere sites!

pijl Light a Candle
pijl Dirk's Home Page
pijl Wysiwyg Weblog NL
pijl Hyves van Mister DT
pijl Dirruks Super ChatRooM

Lachend kan men duizend dingen doen die met tranen onmogelijk zijn.

Profiel Stuur privébericht E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT